Ako vyrobiť plášť odolný voči prepichnutiu
Niekto nedostane na bicykli defekt ani raz za celý život. Ja ho napríklad opravujem každú chvíľu. Najčastejšie to býva mikro dierka niekde na obvode, ktorou nenápadne uniká vzduch počas niekoľkých hodín, tak že do druhého dňa je duša úplne spľasnutá. Pri oprave niekedy ešte nájdem kúsok tŕňa zapichnutého v plášti. Takže keby bol plášť silnejší, tŕň by neprepichol dušu a defekt by som nedostal. To ma priviedlo na myšlienku, vystužiť vnútro plášťa ďalšou vrstvou, ktorá by zvýšila odolnosť voči prepichnutiu a defektu.
Vezmeme starý plášť, najlepšie taký čo má už úplne zodraný dezén.
Zo sterého plášťa vyrežeme dookola pás gumy.
Tak dostaneme pás gumy, ktorý je presne vytvarovaný a zapadne do nového plášťa.
Vnútorný obvod gumeného pásu musí byt trochu menší ako plášť kolesa. Skrátime ho šikkmo asi o 3 cm.
Do upraveného plášťa vložíme ešte dušu, nafúkame a môžeme používať.
Gumený pás pridá kolesu trochu na hmotnosti. Tento bicykel však používam na presun po meste, takže mi to veľmi neprekáža. Zatiaľ som si nevšimol, že by sa jazdné vlastnosti nejako výrazne zmenili. No a už len čas ukáže, kedy zasa najbližšie dostanem defekt.